sobota, 29 listopada 2014

Lawenda



 Lawendowo mi!


Zasiałam lawendę przed domem.









Gdy zakwitła ścięłam ją i zasuszyłam.






Powiązałam w pęczki i stała się  prezentem dla bliskich i znajomych, oraz uroczą dekoracją.
















Ciekawym doświadczeniem było zrobienie wody lawendowej:


_ 6łyżek kwiatów lawendowych zalać 1/2 litra alkoholu.
_ Pozostawić w kuchni na 10 dni, od czasu do czasu wstrząsając słoik.
_Następnie przecedzić i wlać do karafki.
_ Do 2 szklanek wody dodać 6 łyżek koncentratu lawendowego.
_Uzyskaną wodą lawendową można spryskać wnętrze szaf, szuflad.
_Można odświeżyć pomieszczenie(lawenda ma właściwości bakteriobójcze).
_Ja używam również do prasowania.
















 




1 komentarz:

  1. Ale dużo lawendy miałaś .Takie duże krzaczki pewnie długo rosły ale ile z nich pożytku.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń