wtorek, 1 marca 2011

Zorza Polarna


Do Laponii przyjeżdża wielu turystów, m.in. w celu zobaczenia Zorzy Polarnej.
Dwa dni przed moim wyjazdem do tego kraju, obejrzałam  film, w którym pewna starsza Angielka realizowała swoje dziecięce marzenie o ujrzeniu Polarnej Zorzy.
Przez kilka dni pogoda krzyżowała jej plany.

Aby zobaczyć to zjawisko, niebo musi być bezchmurne i pogodne. Słońce emituje elektrony i protony.które po zderzeniu się z magnetosferą ukazują się w postaci kolorowego światła tworząc niewyobrażalnie piękne zjawisko.
Dzień przed wyjazdem Jej marzenie spełniło się.
- "Teraz już mogę umierać" - powiedziała filmowa bohaterka,
 a  ja, oglądając ten  spektakl na niebie, miałam dreszcze.

Podczas mojego pobytu w Laponii, bardzo liczyłam, że zobaczę to fenomenalne  zjawisko, niestety niebo było zachmurzone i padał śnieg.

Myślę, że wrócę tam kiedyś, by zobaczyć Zorze na własne oczy......






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz